Liikelahjoilla muistat asiakkaitasi sekä kumppaneitasi

Liikelahjat ovat oiva tapa muistaa asiakkaita ja kumppaneita. Ne ovat myös hyvä keino edistää yrityksesi brändiä. Valikoima on laaja ja hinnoissa on eroja. Kalliimmat lahjat voivat olla tarkoitettu vain erityisen tärkeille asiakkaille, mutta halvemmatkin lahjat ovat arvokkaita muistoja. 

Lahjaa valitessa kannattaa miettiä vastaanottajan kiinnostuksen kohteita sekä sitä, miten lahja liittyy yrityksesi toimintaan. Lahjan tulisi myös olla laadukas ja kestävä, jotta se palvelisi vastaanottajaa mahdollisimman pitkän aikaa. 

Yritysten vaihtuvassa maailmassa liikelahjojen antaminen on aina hyvä idea. Niillä voi esimerkiksi viestittää arvostusta tai kiittää onnistuneesta yhteistyöstä. Lahjojen ei tarvitse olla suuria: pienetkin arjen yllätykset tuovat iloa!

Liikelahjat ovat hyvä tapa muistaa asiakkaita ja yhteistyökumppaneita

Liikelahjoilla voi osoittaa arvostusta ja kiitollisuutta, sekä vahvistaa yrityksen brändiä. 

Liikelahjoja on saatavilla erilaisia, ja ne voidaan valita sen mukaan, miten halutaan asiakasta tai yhteistyökumppania muistaa. Työntekijöille voidaan antaa vaikkapa yrityksen logolla varustettuja tuotteita kuten kyniä, mukeja tai kasseja. Asiakkaille annettavat lahjat voivat olla kaikkea golftarvikkeista keittiövälineisiin, riippuen siitä mitä yrityksesi edustaa ja haluaa tuoda esille.

Liikelahjojen valinnassa kannattaa huomioida vastaanottajan mieltymykset ja tarpeet. Lahjan tulisi olla myös laadukas, koska sillä halutaan osoittaa arvostusta sen vastaanottajalle. Lahjan ei tarvitse olla kovin kallis, vaan se voi olla esimerkiksi yrityksen oma tuote tai palvelu. Usein kuitenkin annetaan jotain pysyvää ja jotain josta yritys varmasti muistetaan.

Liikelahjoilla voit edustaa yritystäsi positiivisella tavalla

Liikelahjat ovat yrityksille tärkeä keino edustaa itseään positiivisella tavalla. Niillä voidaan vahvistaa yrityksen brändiä ja luoda hyvä mielikuva asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa. Liikelahjoilla voi myös palkita yrityksen omia työntekijöitä ja sitouttaa heitä entistä enemmän yritykseen. 

Liikelahjoja on saatavilla erilaisissa hintaluokissa, joten niiden valinnassa kannattaa huomioida budjetti. Lahjan ei tarvitse olla aina arvokas, sillä se voi olla myös hyvin yksinkertainen esine, joka on tehty laadukkaasta materiaalista. Yksinkertaisesti sanottuna liikelahjan tulisi olla sellainen, että sen vastaanottaja haluaa pitää sen ja kokee sen arvokkaana. 

Liikelahjojen valinnassa on hyvä miettiä myös vastaanottajan kiinnostuksen kohteita ja sitä, mitkä asiat houkuttelisivat häntä ostamaan tuotteen tai palvelun yritykseltäsi. Esimerkiksi urheilullinen ihminen voisi arvostaa vaikkapa juomapulloja tai golf-palloja, kun taas toiselle henkilölle voisi sopia paremmin design-tuotteet tai laadukkaat työkalut. 

Liikelahjojen valinta ei siis ole helppo tehtävä, mutta kun se on tarkkaan mietitty asia, se auttaa yritystäsi menestymään!

Miten valita oikea liikelahja?

Liikelahjan valinnassa on tärkeää ottaa huomioon vastaanottavan yrityksen toimiala, tyyli ja arvot. Lisäksi on hyvä miettiä, mikä on liikelahjan tarkoitus. 

Liikelahjoja voidaan käyttää esimerkiksi yritysten viestinnässä, markkinoinnissa ja brändin rakentamisessa. Niillä halutaan myös edistää asiakassuhteita. Esimerkiksi messuilla yritykset tarjoavat usein karkkeja, kyniä ja avaimenperiä, kaikkea mistä potentiaaliset asiakkaat voivat yrityksen muistaa.

Liikelahjoilla yrityksesi voi muistaa asiakkaitaan ja kumppaneitaan. Lahjojen valinnassa on tärkeää ottaa huomioon vastaanottajien mieltymykset sekä yrityksesi brändi.